+972545900683

מהי חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית היא למעשה, אתר ממשק מכירה למוצרים (וירטואלים/ממשיים). אתר מכירות שכזה בדרך כלל יכיל קטלוג מוצרים עם אפשרות רכישה וסליקה אלקטרונית, מערכת לתקבול אוטומטי, מערכת לניהול קשרי לקוחות ותכונות רבות נוספות.

 

 

 מה צריך בשביל אתר מכירות מצליח?

על מנת להפוך את אתר המכירות למוצלח מבחינה מכירתית, בשלב הראשון יש לקבל החלטה על הקמת אתר מכירות באינטרנט. החלטה זו צריכה להיות מלווה בהערכת התקציב שלכם לכל שלב בהקמה.

חשוב עוד לפני שלב העיצוב והתכנון לבצע מחקר שוק מעמיק וחקר מתחרים על מנת להבין יותר כיצד גולשים צורכים בתעשייה בה אתם מוכרים.

לדוגמה: אם נפתח חנות וירטואלית לאופנה, נרצה לבדוק כיצד המתחרים המובילים בדירוג בגוגל בנו את החנות הוירטואלית שלהם. פעמים רבות, נוכל לקבל רעיונות ייחודים ביחס למתחרים שלנו עוד ובכך לייעל את שלב הקידום והשיווק שיבוא אחרי הקמת האתר.

השלב הבא יהיה אפיון האתר ועיצובו למוביל.

פעמים רבות, בייחוד אנשים ללא ניסיון עבר בבניית אתרים, טועים לחשוב כי השלב הכי חשוב בעיצוב אתר המכירות הוא המראה שלו בצגים נייחים אך זוהי טעות.

ע"פ נתונים מהשנה הקודמת (2018), נמצא כי 42.88% מהגולשים בישראל עשו זאת מטלפון נייד,  עלייה של 11% ביחס לשנת 2016. הנתון הזה ככל הנראה רק ימשיך לגדול, שכן ליותר ויותר אנשים כיום יש גישה לטלפונים סלולרים ולאינטרנט מהיר בפלאפון.

בנוסף, נרשמת גדילה בצרכנות בכל הנוגע להתניידות טכנולוגית, וכיום מרבית האנשים עוברים לצרוך מוצרי מדיה ניידים לרבות סמארטפונים, טאבלטים, ומחשבים ניידים.

לכן, ישנה חשיבות עצומה בלתכנן את עיצוב התוכן במובייל, זאת מכיוון שאנחנו מאד מוגבלים מבחינת כמות תוכן הנחשפת לעייני הגולש.

רק לאחר שנעשה זאת, נמשיך לעצב את האתר לצגים רחבים יותר(שכן רוחב גדול יותר נותן מרחב גדול יותר לעיצוב).

פעמים רבות, נסתפק בעיצוב רספונסיבי בלבד שיכלול עיצוב ראשוני למובייל והתאמה אוטומטית של העיצוב בצגים רחבים יותר.

במידת הצורך כמובן נעצב את האתר בנפרד לכל סוג מכשיר: עיצוב נפרד למובייל, ועיצוב נפרד למחשב השולחני.

רק לאחר שנסיים לעצב את אתר המכירות, נעבור לשלבים הטכנים בהם נצטרך להוסיף תשתיות שונות כגון: ניהול קשרי לקוחות, סליקת אשראי, אבטחת מידע, ניהול יוזרים במידת הצורך ונעלה את התכנים הרלוונטים לרבות: קטלוג מוצרים ודפי מידע.

מדוע לפתוח אתר מכירות באינטרנט?

המטרה לשמה נקים אתר מכירות היא פשוטה: למכור יותר!

אם יש לנו מוצר(מוחשי או וירטואלי) שאנו מוכרים בכמויות מסחריות, בניית חנות וירטואלית באינטרנט בצורה חכמה יכולה לייעל לכם את כל חווית הניהול. אתר ששם דגש על חווית משתמש במכשירים הסלולריים, בטאבלטים ובמחשב ימכור יותר, כי הוא פונה לכל קהלי היעד.

כשבונים אתר אצלי, אתם מקבלים אתר שהוא רספונסיבי לחלוטין עם עיצובים שונים לחלוטין בטאבלט במובייל ובמחשב. כל עיצוב נבחן לעומק הן מצד חווית משתמש והן מצד הביצועים בשטח לאחר ההשקעה.

בנוסף, ניתן לשלב מבחני פיצול A/B על מנת לבחון שני גרסאות שונות של אותו התוכן ומי מהן נוחה יותר ומי מניווה יותר מכירות..

כמה עולה להקים חנות וירטואליות כזאת?

ללקוחותיי, אני מציע בנייה של חנות וירטואלית כזאת בעלת עיצוב ייחודי וממשק נוח מבוסס וורדפרס החל מ-2500 ש"ח בלבד!

עלויות אלו כוללות אפיון, חקר שוק, ותכנון ובניית הממשקים השונים באתר.

בנוסף, פעמים רבות השקעה נוספת של משאבים לתכנון תכונות ייחודיות במערכת יובילו לתוצאות טובות יותר והתייעלות בעבודה.

מערכת תקבולים אוטומטית, מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות, מערכת לניהול רשימות תפוצה נוחה ומערכות שילוח אוטומטיות הם רק חלק קטן מהאופציות שאתר מכירות יכול להכיל.

זכרו, כי בדומה לחנות ברחוב, גם אתר מכירות באינטרנט הוא עסק לכל דבר שצריך להתנהל אל מול רשויות המס בישראל. רשויות המס אף הכלו בשנים האחרונות אכיפה מוגברת בכל תחום הסחר באינטרנט החלה לקנוס עברייני מס.

לכן, השקעה בתוכנות ופונקציות לייעול ההתנהלות, יוכלו לייעל לכם רבות את ההתנהלות שלכם אל מול רשויות אלו.

בנוסף, בסופו של דבר החלטה על פתיחת חנות באינטרנט הרבה יותר קלה ביחס לפתיחת חנות פיזית.

למרות שגם עסק וירטואלי מצריך השקעה בזמן וכסף, השקעה זו קטנה בהרבה ביחס לחנות ממשית שבה עלינו להעסיק מוכרים, מנהלי משמרות וצוותים שלמים של עובדים.

בנוסף, אנו רואים שמשנה לשנה שוק הצרכנות באינטרנט רק הולך וגדל ומתרחב לתעשיות שונות מעבר לאילו שידענו פעם כמו מוצרי מזון מהסופר וביגוד.

כאשר מוסיפים לכך את מספר הלקוחות הפוטנציאליים שגולשים באתר, מספר שרק גדל עם הזמן, מבינים שכל מי שרוצה למכור יותר ולהצליח יותר פונה כיום לערוץ הוירטואלי.

פעמים רבות, גם בעלי עסקים קיימים יפנו לבנות אתר אינטרנט בנוסף לעסק הקיים.

כך הם מציעים חלופה ללקוחות במקום הגעה לסניף ובנוסף מכסים קהל צרכנים גדול יותר.

כשאתם בונים חנות וירטואלית בצביאל – קידום ובניית אתרים, מה זה כולל?

  • מחקר שוב מעמיק ומחקר מתחרים יעיל שימקסמו את יעילותו של דף הנחיתה שינצח את מתחריהם תוך חשיבה על השוק והקהל אליו אנו פונים
  • עיצוב ממשק (UI) נוח ויעיל שמניע את המשתמש לפעולה.
  • עיצוב חדשני, מושך פרקטי המותאם גם למחשב וגם למובייל.
  • פגישות אישיות במידת הצורך בהם יחד נתכנן את חנות וירטואלית מעוצבת, מושכת והכי חשוב מוכרת!
  • ייעוץ קידומי לכל אורך הקמפיין.
  • אתר מכירות מבוסס וורדפרס – האתר מבוסס על מערכת הוורדפרס לניהול תוכן. מערכת זו מקנה לכם חוויה נוחה של העלאת המוצרים והתכנים. בנוסף, במידת הצורך נטמיע תכונות ייחודיות פרי פיתוחי  או לחלופין מוצרי מדף שמוזילים את העלויות.
  • והכי חשוב, יחד, ניצור דפי נחיתה מנצחים וממירים לעסק שלכם!

מהם השלבים בהם נעבוד?

#1 שלב התכנון

בשלב זה, בין אם אני בעצמי או במידת הצורך יחד אתכם בלייב, נתכנן את ממשק המשתמש(UI) של דף הנחיתה שלכם. כיצד יראה הדף בטלפון? כיצד נמקסם את ההמרות? וכיצד נניע את המשתמש לפעולה, לכל אלה נמצא פתרונות ונכלול בשלב התכנון של הדף.

#2 שלב הפיתוח והעיצוב

בשלב זה, אני אתחיל לפתח ולעצב את הדף. כל כמה זמן אחפור לכם לעבור על מה שעשיתי בשביל שגם תוכלו להתרשם וגם תוכלו לתת את רעיונותכם שכן אתם מומחי התוכן בתעשייה שלכם, לא אני. ללא שיתוף פעולה מלא שלכם, הקמת החנות הוירטואלית לא יצליח.

#3 שלב ההשקה והניטור

נשיק את הדף ונתחיל לנטר את מבקריו מרקע ההשקה העזרת הטמעה של גוגל אנליטיקס. נבדוק את קהל המבקרים ונבחן את חווית המשתמש באמצעות מבחני A/B למטרות שיווק.

זכרו, אתם בונים דף שמציג את אחד המוצרים שלכם, הדף צריך להיות אטרקטיבי, מכירתי, וידידותי למשתמש.

לכן, לאחר שהשקנו את קמפיין הקידום הרלוונטי לדף, ננטר את הדף באמצעות גוגל אנליטיקס. נבחן את קהל היעד שלכם, האינטרקציה שלהם עם הדפים בקטלוגים השונים, ואף נבצע מבחני B/A לשיפור חווית המשתמש והגדלת אחוזי ההמרה והמכירות שלכם.