+972545900683 [email protected]

חקר מילות מפתח הוא אחד השלבים המרכזיים ביותר בתכנון וכתיבת תכנים לאתר.

ביצוע מקיף של התהליך הוא הכרחי על מנת להתקדם בקידום האורגני בגוגל.

הטמעה של מילים כאלו בתוך הטקסט בצורה חכמה ומבוקרת, הינה הכרחית על מנת שהאתר יתקדם תחת אותה מילת מפתח.

 

אך כיצד לבחור את המילים? כיצד נדע לאיזה מילה יש יותר חיפושים? וכמה היא תחרותית?

 

קיימים בשוק כלים רבים המספקים מענה על שאלות אלו, רבים מהם בתשלום וחלקם בחינם.

המרכזיים והנפוצים ביותר הם דווקא החינמים, ועל חמישה מהם תכף נדבר.

 

מתוך הכלים הללו, ארבעה הם כלים שגוגל בעצמה מספקת לקהל משתמשיה.

חשוב לזכור.

אין כלי חקר מילות מפתח אחד שטוב להשתמש בו. בדרך כלל נדרש לשלב כמה מהם, כל אחד במקרים קצת שונים.

 

#1 – Google Adwords Keyword Tool

את הרשימה נפתח עם הכלי המוכר ביותר למחקר מילים בגוגל,  Google Adwords Keyword Tool.

גוגל מציעה את הכלי החינמי הזה לחקר מילות מפתח לקמפיינים ממומנים של גוגל.

לצד מחיר הקידום עבור כל מילת מפתח, הכלי חקר מילות המפתח של גוגל מציע מידע שימושי אודות הקידום האורגני של מילת המפתח

כמות חיפושים חודשית ממוצעת בטווח זמנים מסוים(לדוגמה 2018-2019).

התחרותיות הממומנת על המילה (מה שמשליך גם על קושי הקידום האורגני באותה מילת מפתח)

ביטווים רלוונטים דומים למילת המפתח/הביטוי.

בעזרת נתונים אלו, נוכל לבחור את מילות המפתח הטובות ביותר למאמר ולקבל רעיונות לביטווים חדשים שניתן לכלול בתוכן.

איך משתמשים ?

נרשמים לשירות Google Ads בחינם (אין צורך להכניס כרטיס אשראי אם אינכם מתכוונים ליצור קמפיין קידום ממומן) על ידי כניסה ללינק הבא והתחברות דרך חשבון הגוגל שלכם.

למעבר לאתר Google Ads לחצו כאן.

לאחר שתשלימו את ההרשמה תגיעו לחלון ניהול הקמפיינים של Adwords.

על מנת להגיע לכלי התכנון של מילות המפתח, הכנסו לתפריט הכלים ← כלי התכנון של גוגל(Keword Planner) כפי שמתואר בתמונה מעל.

בחלון החיפוש אתם יכולים לבדוק מידע אודות מילות מפתח או ביטוי זנב מבוקש.

אם לדוגמא נרצה לקבל רשימה של כל מילות המפתח הרלוונטיות למילה “בניית אתרים”, פשוט נזין את זה בחלון החיפוש.

לאחר לחיצה על חיפוש נועבר לחלון הבא.

כפי שאתם בטח רואים אין הרבה תוצאות למילה הזו אך הדבר נובע ממסנן שלא הגדרנו נכון עבור החיפוש.

על מנת להסביר כיצד להגדיר אותם, ראשית נסקור מעט את התפריטים השונים בחלון החיפוש שקיבלנו.

בתמונה  מעל סימנתי לכם כמה תפריטים שימושיים:

  • תפריט 1: שינוי התאמת התוצאות לפי תחום מילות המפתח(מנוע החיפוש או שותפי גוגל).
  • תפריט 2: שפת החיפוש
  • תפריט 3: מיקום החיפוש.

בדוגמה שלנו, נשנה בתפריט 2 את שפת החיפוש לעברית, וכעת נקבל תוצאות מילות מפתח רלוונטיות לזו שהזנו:

#2 – רחרוח אחרי מילות מפתח בעמוד התוצאות ושורת ההשלמה האוטומטית

הידעתם?

כמות ביטויי הזנב הפוטנציאלים שניתן לאתר בשורת החיפוש ועמוד התוצאות של מילת מפתח ספציפית הינה כמות אדירה!

בשביל להסביר את זה נניח ואנו רוצים לקדם את האתר בביטוי מוצרי טיפוח לגבר(לקחתי מראש ביטוי ולא מילת מפתח נקייה בשביל לא להיות ספציפים יותר).

אם נזין את הביטוי הנל עוד בשורת החיפוש בדף הבית של גוגל ונלחץ על מקש “הרווח”, גוגל בטוב ליבו כבר יציג השלמות רלוונטיות.

מאחורי ההשלמות הרלוונטיות האלו עומד עולם שלם ששונה מעט מנישה לנישה אבל בגדול:

השלמות רלוונטיות פירושו: ביטווים נפוצים שמשתמשים מחפשים.

חשוב לא למהר ולדחוף את מילות המפתח המוצעות בתוכן שלכם בלי בקרה.

יש לשקול טוב טוב כל ביטויי מוצא ולבדוק האםהתוצאות שלו רלוונטיות באמתאליכם.

זכרו,

בשביל להיות מדורגים גבוהה התוכן חייב להיות איכותי ומעשיר בשביל להיות מדורגים גבוהה.

לכן הקפידו להטמיע רק ביטווים נפוצים שבאמת רלוונטים אליכם בקונטקסט תוך כדי שמירה על כתיבה בהירה ועניינית(היום התוכן מיועד לאנשים, לא למנועי חיפוש).

אבל, רגע רגע רגע, מה עם עמוד התוצאות?

 אז בעמוד התוצאות של חיפוש מסוים, בהמשך לדוגמה הקודמת נניח והרצנו חיפוש על הביטוי מוצרי טיפוח לגבר, ניתן לראות בתחתית העמוד טבלה קטנה עם תוצאות רלוונטיות. השמות של התוצאות הללו הם ביטוי זנב פוטנציאלים שכדי לכם להטמיע באתרכם.

ניתן לראות בחלון התוצות הרלוונטיות לחיפוש שלכם. חלק משמות התוצאות הללו הן אולי ביטויי המפתח שחסר בתוכן שלכם על מנת להגיע לתוצאה יפה. 

נווטו אליהם ובדקו את התוצאות הראשונות.

אם אלו רלוונטיות אליכם סביר להניח שגם לכם כדי לקדם שם.

בשלב זה שווה להתחיל ליישם את הכלי הקודם של Google Keyword Planner ולבדוק האם קיימת כמות חיפושים חודשית ממוצעת כלשהי עבור הביטווים המוצעים, וכמה.

#3 – Ubersuggest

Ubersuggest הוא כלי חינמי שלוקח את הכלי הקודם שהזכרתי צעד אחד קדימה. ממשק התוכנה מאפשר ניתוח של מילת מפתח מסוימת קבלת עצות לגביי ביטויי זנב ארוך שעשווים להיות רלוונטים לכם.

התוכנה מאפשרת ריכוז נוח של התוצאות הללו, תוך מתן מידע אודות כמות החיפושים של הביטוי ושל כל ביטוי רלוונטי מוצע.

לאחר כניסות של גורו ה-SEO, ניל פאטל, לצוות הפיתוח של כלי ה-SEO הזה, הוא החל במסע שינוי אדיר לרבות עיצוב מחודש של הממשק והוספת פונקציות חדשות כמו ניתוחי SEO טכנים לאתרכם וניתוח Backlinks.

ניכר גם שהכלי רק הולך ומתפתח ובינתיים הכל בחינם. אז למה לחכות?

איך משתמשים? 

נכנסים ל- Ubersuggest ועל ידי הזנת מילת מפתח בשורת החיפוש למעלה, תקבלו את כל מילות המפתח וביטויי הזנב הארוך הרלוונטים לאותה מילת מפתח וכל זה בחינם! ללא שום צורך להירשם.

לינקים שימושיים: מעבר ל – Ubersuggest

ניתן לבדוק מילות מפתח גם בעברית, אבל בהנחה שאתם מתמקדים בחיפושים שמקורם בארץ, חשוב לשנות את המדינה לישראל.

בחלון שתועברו אליו יוצגו בפניכם כל התוצאות הרלוונטיות לביטויי שהרצתם.

אין ספק ששימוש בכלי זה יכל להניב לכם רעיונות יפים למחקר מילות המפתח שלכם. מה גם שאתם מקבלים רמת קושי משוערכת בקידום כל ביטוי, מה שחשוב למחקר טוב.

#4 – Google Trends

מעבר להיותו כלי חינמי לחקר מילות מפתח של גוגל, שירות ה-Google Trends מאפשר לכם לראות את מספר הפעמים בהן בוצע חיפוש על מילת מפתח מסוימת בגוגל לאורך פרק זמן מאז 2004.

המידע מוצג באופן גרפי כפי שניתן לראות בתמונה, מה שמקנה לכם שיטה דיי נוחה לבדוק מילות מפתח.

האם יצא לכם איי פעם להתלבט בנוגע לאופן הכתיב של מילת מפתח מסוימת? נגיד לצורך הדוגמא האם להתמקד בקידום הביטוי סט סירים ומכוותות או לחלופין חבילת סירים ומכוותות?

בדיוק בשביל זה גוגל טרנדס נוצר.

בעזרת הכלי הזה, תוכלו להשוות בין כמה מילות מפתח ולבדוק מה מהן יותר פופלארית!

שילוב של הכלי הזה עם שימוש ב-Google Adwords Keyword Planner היא דוגמה קלאסית לשילוב מנצח.

בעזרת הראשון תוכלו למצוא רעיונות למילות מפתח, ובעזרת השני להכריע איזה מהן טוב וכל זה בצורה גרפית.

מעקב אחרי החיפושים ה”חמים” של הרגע מאפשר להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע למילות מפתח שכדאי לטרגט בקידום. לפני כשנה גוגל ביצעה עדכון משמעותי לגוגל טרנדס והיום אפשר לגלות באמצעותו מידע רלוונטי טוב יותר מאשר בעבר.

#5 – Google Search Console

בעזרת Google search console ניתן להבין טוב יותר דרך אילו ביטויי חיפוש משתמשים מגיעים לכם לאתר.

על מנת להשתמש ב-Google Search Console יש להירשם לשירות שלהם דרך הלינק הבא ולהטמיע את קוד האינטגרציה באתר.

בחלון הבא המוצג מהמסך הראשי של אחד התפריטים, ניתן לראות מהם הביטווים המביאים תנועה לאתרכם.
ניתן לראות בנוסף מה הם דפי הנחיתה המוצלחים ביותר שלכם בהיביט של קליק לעומת חשיפה.

ניתן לראות גם אילו ביטויי חיפוש הובילו לדפים הללו.

מה ניתן לעשות עם כל המידע הזה?

בדקו מהם הדפים הכי רלוונטים לכם שמקבלים תנועה גבוהה ובדקו אילו ביטויי חיפוש מובילים אליו. לאחר מכן, נסו להטמיע חלק מהביטווים הללו בתוכן.

שימו לב להטמיע בחוכמה, כלומר, המילים צריכות להיות בשימוש בהקשר התוכן על מנת שיהיה איכותי וקל לקריאה.

ניתן גם לנסות להריץ חלק מהביטווים שאתם מגלים באחת מתוכנות החיפוש שהזכרתי קודם על מנת לקבל מידע אודות כמות החיפושים החודשית הממוצעת.

לסיכום

5 הכלים שציינתי במאמר הם רק חלק קטן מרשימה ארוכה של כלים לחקר מילות מפתח.

אי אפשר לאמר שכלי אחד ברשימה הזו עדיף על האחר, אבל שילוב של כל הכלים הללו יקנה לכם מידע רב ורעיונות למילות מפתח וביטויים שתוכלו להטמיע בתוכן שלכם.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share This