+972545900683
קידום אתרים אורגני בגוגל מושפע מפרמטרים רבים(יותר מ-200!) אך ישנם כמה פרמטרים מרכזיים שישפיעו על הקידום.

ישנן טעויות נפוצות רבות ביישום הקידום האורגני בגוגל.

במאמר הבא אסקור את 5 הטעויות הנפוצות ביותר, ואתן את ההמלצות שלי למה אפשר לעשות בנוגע לכל אחת ואחת מהן.

#1 – תמונות ולינקים פנימיים שבורים

את רשימת הטעויות אנחנו נפתח עם המשמעותית והנפוצה ביותר – תמונות ולינקים שבורים.

גוגל נוהג להוריד דפים בדירוג כאשר קיימים קישורים פנימיים שבורים באתר.

לשגיאה זו יש שם – דף 404 על שם הדף שמוגדר כברירת מחדל לקישורים כאלו.

לינקים שבורים יכולים להיווצר מהזנה לא נכונה של כתובת הקישור, או כתוצאה ממאמר ישן שנמחק ללא הגדרת הפנייה למאמר/דף חלופי.
הדבר נכון גם לגבי תמונות. אם אנחנו מוחקים תמונה, עלינו לעדכן אותה בכל מקום שהיא מופיע בו באתר, אחרת הדבר יוביל לשגיאה.

קישור שבור לתמונה אחת לא יהרוג אתכם, אבל אם לא מטפלים בשגיאה זו בזמן, היא מצטברת להמון תמונות שלא עובדות עם הזמן ולדבר זה השפעה שלילית על הקידום.

פעמים רבות, הצורך לעדכן את הקישור או התמונה עולה רק לאחר שעבר הרבה זמן מאז שהוספנו אותם.

אי לכך, חשוב מאד להטמיע את Google Search Console באתר שלכם. כלי חינמי זה, המסופק על ידי גוגל, נותן לכם מידע רב בנוגע לשגיאות טכניות הקיימות באתר. מידע זה כולל: שגיאות 4XX ו-5XX אם קיימות ומקורן, חיפושים נפוצים דרכם מגיעים לאתרכם, כמו חשיפות וכו’.

חשוב לעדכן את הקישורים ששונו והתמונות שנמחקו באופן מיידי ולא לדחות את זה.

אבל מה לעשות אם יש לי המון תוכן באתר?

  • נהלו מיפוי לינקים פנימיים באתרכם – מפו את הלינקים באתרכם מבעד מועד. אם אתם יודעים שלאתר שלכם יהיה הרבה תוכן מפו אותו עוד מההתחלה. עבודה נכונה מסודרת מההתחלה תחסוך לכם זמן יקר אחר כך.
  • תשתמשו בתוספים ליצירת הפניות לינקים על מנת למנוע שגיאות 404. קיימים תוספים לוורדפרס היוצרים הפניות אלו על בסיס תבנית הקישור(אותה אתם יוצרים)בצורה אוטומטית, וישנם תוספים בהם עליכם להגדיר אותם בכל פעם. במה נוח להשתמש? הבחירה בידיים שלכם. אם אינכם משתמשים בוורדפרס, ואינו מבוסס על מערכת CMS ללא אפשרות להרחבות, ניתן ליצור את אותן הפניות דרך קובץ ה-HTACCESS.
  • אם יש לכם הרבה תמונות באתר, השתדלו לא למחוק שום דבר, אם אינכם בטוחים היכן אתם צריכים לעדכן את התמונה.
    ספקו תמונת ברירת מחדל שתוחלף בתמונה המקורית במקרה ואין גישה אליה.

#2 – Hotlinks

Hotlinks הם קישורים לתמונות מהאתר שלכם לאתרים אחרים.

במילים אחרות, יכול מאד להיות שישנו אתר איי שם ברשת, המשתמש בתמונה שמאוחסנת אצלכם באתר שלו.

אמנם אין לזה השלכה ישירה על הקידום שלכם בהתחלה, אבל חשוב להבין משהו:

כשמישהו מקשר תמונה מהאתר שלכם לאתר שלו, כל גולש באתר שלו “ירכב” על התעבורה שלכם על מנת להגיע לתמונה.

קישור אחד לא יהרוג אותכם, גם שתיים ושלוש לא. אבל ככל שיעבור הזמן, זה יכל להצטבר לעשרות ומאות כאלו(תלוי בפופלריות של התמונה).

הדבר יוביל לירידה בביצועי השרת שלכם כמובן ← זמני הטעינה של הדף יעלו ← קידום האתר האורגני יפגע!

 

חשוב לזכור!

אנשים לא בהכרח עושים את זה בכוונה כדי לפגוע בכם.

במרבית הפעמים זה נעשה מתוך עצלנות או חוסר מודעות, של בעל האתר המקשר, להשלחות.

 

ניתן למנוע Hotlinks מבעוד מועד, אבל כיצד?

  • היעילה ביותר מהשיטות לחסום Hotlinks היא כמובן ע”י הפעלת שירות החסימה האוטומטי של Cloudflare(שירות CDN חינמי המקנה שכבת אבטחה בסיסית לאתרכם, כולל האפשרות לחסום Hotlinks).
  • בחלק מתבניות העיצוב, ישנן פוקנציות אוטומטית שכבר מחליפות תמונות באתר שלכם בתמונות hotlinked אם באמת נעשה דבר כזה, מה שייסמן לכם כל פעם איפה להחליף את התמונה(שיטה ידנית ופחות יעילה, לא הייתי מסתמך עליה)
  • אם יש לכם גישה לקבצי האתר, חסימת אפשרות ל-Hotlink בצורה ידנית אפשרית על ידי הוספת הפקודות הבאות ב-HTACCESS. החליפו את example.com בכתובת אתרכם. אם אתם משתמשים ב-SSL הקפידו גם לשנות את ה-HTTP ל-HTTPS. השורה האחרונה מספקת תמונה חלופית לתמונות בסטטוס HOTLINKED שיוצג באתר המשתמש. אי לכך, תדאגו להעלות תמונה כזאת ולהחליף בשורה הרביעית את הכתובת אליה:

#3 – תוכן דל ואובר-אופטימיזציה

בעבר, הדירוג בגוגל היה מתבסס על נתונים יבשים. הייה דיי ויותר לדחוף כמה שיותר מילות מפתח בדף בשביל להתקדם בגוגל.
המצב שנוצר הוא, שכולם פשוט עשו את זה, ללא בקרה, מה שיצר אתרים בהם התוכן כתוב בצורה לא ברורה, ומילים שאינן קשורות לתוכף, נדחפו בטקסט.

היו את היותר מתחכמים שכן היו מצליחים לשלב מילות מפתח, אך בצורה מאד רובוטית.

עם השנים גוגל השתפר, וכיום הוא נותן הרבה יותר דגש על איכות התוכן באתרכם, ולא על הכמות.

בנוסף קיימת תופעה בקרב משתמשי וורדפרס, להשתמש לא נכון בתצורות המערכת(לדוגמא יצירת תגיות סתמיות).
חשוב לזכור שכל עמוד שלכם שמאונדקס במפת ה-XML שלכם, משפיע על הדירוג הכולל של הדומיין שלכם.

עמודים בהם התוכן יהיה דל, סתמי, במקרה הטוב יהיו חסרי משמעות ויבזבזו משאבים יקרים(תקציב זחלן, מקום באחסון וכו’), ובמקרה הרע יורידו אתכם בדירוג.

נכנסתם פעם לאתרים וראיתי מלא מילים מודגשות בלי שום סיבה? או שאולי ראיתם מאמר עם מלא תוכן שכתוב בצורה לא ברורה ומכיל מילים שאינן מנוסחות טוב?

אתרים אלו הם דוגמאות לביצוע של אופטימיזציית יתר. בעבר, אלגוריתם גוגל היה מייחס חשיבות לכמות הופעת מילת המפתח של החיפוש, במאמר. הדבר נכון גם היום אך פעולות שעבדו בעבר כמו הדגשת מילות מפתח, “דחיפה” שלהם בטקסט, הוספת אזורים תחתונים עם רשימה של מילות המפתח ועוד שיטות כאלו ואחרות פשוט לא עובדות כבר.
גוגל יודע לזהות את הרלוונטיות של מילות המפתח שלכם למאמר, ומאמרים שעברו אופטימיזציית יתר, ידורגו נמוך.

 

דברים שצריך לשים לב אליהם:

  • הקפידו לרשום תוכן איכותי בשפה עשירה. בדקו על מה המתחרים שלכם כותבים, וחשבו מה אתם יכולים לכתוב בשביל להיות טובים יותר.
  • העשירו את התוכן באמצעות תמונות וסרטונים(לא סתם אומרים שתמונה שווה אלף מילים) רלוונטים.
  • השתמשו במילות מפתח רלוונטיות במקומות הרלוונטים.
  • הקפידו על כתיבה ברורה, ומשלב לשוני סביר.
    חלקו את הטקסט לכותרות. זכרו, ב-H1 משתמשים פעם אחת בעמוד!, ב-H2 ו-H3 ניתן להשתמש כמה פעמים שבא לכם.
  • המנעו מבזבוז זמן מיותר של שיטות אובראופטימזציה שלא עובדות ואף פוגעות(הדגשת מילות מפתח, “דחיפה” שלהן, שימוש ב-Anchor text “עשיר” וכו’).
  • כשאתם ניגשים לכתוב תזכרו תמיד: אתם כותבים לאנשים, לא לגוגל!
  • בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק והשתמשו רק במילות המפתח שבאמת רלוונטיות לנישה שלכם ולתוכן שלכם.

#4 – חווית משתמש לקויה במכשירים ניידים

אתרים רבים ברשת לא מונגשים לנייד, אבל השימוש במכשירים האלה רק עולה ועולה.
גוגל הרחיקו לכת בעדכונים האחרונים שלהם, ומאז 2018 שיטת האינדוקס בגוגל מתבססת על תצוגת המוביל של אתרכם ולא על גירסת המחשב השולחני.

המשמעות – אתרים בעלי חווית משתמש לקוייה במובייל יידרגו נמוך יותר.
חווית המשתמש היא אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר שגוגל נותן להם ב-2019.
בנוסף, כמות המשתמשים במובייל רק הולכת וגדלה משנה לשנה בהתבסס על נתח השוק בין השני 2014-2019 של כל גירסה:

מה לעשות?

  • עשו יישור קו על גירסת המובייל של אתרכם. בדקו אותו מכמה מכשירים ודפדפנים(פעמים רבות אתר שנראה טוב בטלפון של אנדרויד, לא בהכרח יראה טוב בטלפון של אפל).
  • כשאתם מתכננים עיצוב אתר, התחילו במובייל ולא בשולחן העבודה.
  • תדאגו לעיצוב מובייל פרקטי(הכפתורים מספיק גדולים בשביל להקליק עליהם, העיצוב נוח, הצבעים לא
    בוהקים מדיי ולא כהים מדיי).
  • תדאגו לעיצוב פשוט למובייל. זכרו, רוב האנשים שגושלים במובייל, לא עושים זאת מהאינטרנט הביתי שלהם וגם ככה ייקח להם זמן לטעון את הדף.
  • דאגו לאופטימזציה נכונה של אתרכם.

#5 – כמות ואיכות ה-Backlinks

Backlinks הם אותם קישורים מאתרים המובילים לדפים שלכם באתר.
זה לא סוד, ש-Backlinks הם היהלומים של קידום האתרים האורגני והפקטור המרכזי באלגוריתם הדירוג של גוגל.
מציאת הזדמונויות ל-Backlinks הם מה שמעסיק את מקדמי האתרים לכל עורך עבודת הקידום.

בעבר המנצח היה זה שהיו לו הכי הרבה Backlinks.

עם הגדילה המטורפת בכמויות האתרים ברשת, שיטת דירוג זאת הפכה במידה מסויימת לא רלוונטית.

במרבית המקרים, מקדמי האתרים היו אף בונים אתרי “דמי” על מנת לקדם אתר מסויים על ידי יצירה מלאכותית של לינקים.

אתרים אחרים, היו מציעים את שיטת “החלפת הקישורים” לפיה (בדרך כלל) בתחתית העמוד היתה ממקומת רשימה שהובילה לאתרים אחרים תחת הכותרות “החלפת קישורים”, “שותפים” ועוד.

כמו שאתם מבינים, השיטה הזו לא ממש הוגנת ולא באמת מודדת את איכותו של האתר שלכם.

לכן, גוגל עבר לשיטה שבה הוא מדרג אתרים לפי איכות ה- Backlinks.

זה לא שגוגל יעניש אותכם אם יהיו לינקים ספאמיים שמובילים לאתרכם, אבל זה גם לא יועיל(למרות שכשיש יותר מדיי כאלה אז הם כן עלולים לפעול, אז כדיי לנטר את זה).

 

מה לעשות?

  • בדקו את ה-Backlinks שלכם. יש הרבה אתרים שיכולים לזהות את זה(כולל Google Analytics). אם האתרים נראים לכם ספאמיים, צרו קשר עם מנהל האתר ובקשו שיוריד את הלינק. אם גם זה לא עובד, אתם יכולים לשלוח בקשה לגוגל דרך ה-Disavow Tool על מנת שיכירו כי אינכם רוצים להזדהות עם האתר המקשר.
  • המנעו מרישום לאינדקסים של אתרים (זה לא עובד, ויוביל אליכם ספאמרים)
    הקפידו לבחור באתרים עם DA גבוהה משלכם(רצוי מעל 20).
  • המנעו מהחלפת קישורים עם אתרים.
    יש הסתייגות לסעיף זה, אם אתם מעוניינים לקדם אתר בשיטת SEO מקומית המקדמת עסק קיים, החלפת לינקים עם בעלי עסקים שבסביבתכם יכלה דווקא להועיל.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share This