+972545900683

כאשר מקדמי אתרים ואנשי שיווק ניגשים לטפל ביחס ההמרות של בעלי באתרים, אחד הכלים הבסיסיים ביותר העומדים לרשותם הם מבדקי הפיצול הידועים באנגלית כ-A/B Split Test.

המבדק מתבצע ע”י השוואת שתי גרסאות של אותו התוכן. בד”כ החלק הנבדק יסומן באות A, בעוד השינוי יסומן באות B.

לאחר מכן, נקבע מספר המשתמשים(בדרך כלל מספר שווה) המוצגת להם כל גרסה.

עם חלוף הזמן, נקבל ניתוח סטטיסטי באיזו גירסה היה לנו יותר המרות.

כך, מאפשר מבדק הפיצול, להבין יותר טוב את העדפות הגולשים אצלכם.

מה אפשר לבדוק במבדקים אלו?

התשובה לשאלה זו פשוטה: אם ניתן לשנות את התוכן, אפשר גם לבדוק אותו במבחני A/B.

באופן כללי, כל דבר המשפיעה על התנהגות הגולשים ניתן לבדוק בעזרת מבדקי פיצול.

דוגמאות לתכנים שאתם יכולים לבדוק:

  • כותרות ותתי כותרות
  • צבעים, גדלים וסגנון כתב
  • טקסטים, ולחצני קריאה לפעולה.
  • קישורים וכל פריט מדיה לרבות: סרטון, תמונה וכו’.

מבדקי המרה למטרות שיווק – איך זה עובד?

כאשר נבצע מבדקי A/B לשיפור אחוזי המרה, נרצה למצוא את האלטרנטיבה שמשיגה את יחס ההמרות הטוב ביותר.

בשלב הראשון נענה על כמה שאלות בסיסיות:

  • מה אנחנו בוחנים?
  • מהו השינוי שנעשה בין גירסה A לגרסה B?
  • לכמה משתמשים השינוי יוצג?

שימו לא שאם מספר זה אינו זהה, יש לקחת זאת בחשבון גם בשלב התוצאות.

בשלב הבא, נבנה את שני הגירסאות שלנו ונגדיר אותם בכלי לניהול מבדקי A/B.

לשם כך, קיימים מספר כלים.

המוכר ביותר מבין כלים אלו הוא Google Website Optimizer.

לפעמים, באתרי אינטרנט ודפי נחיתה המבוססים על וורדפרס, נעשה שימוש בתבניות עיצוב פרימיום לעיצוב האתר המאפשרות לבצע בדיקות אלה.

כך, ביצוע מבחני ההמרה יכול להיות יותר קל ויעיל.

בנוסף קיימים גם פלאגינים חינמיים המאפשרים פונקציות אלה בוורדפרס ובמערכות ניהול תוכן אחרות.

התבנית שאני מספק מראש ללקוחות מאפשרת הגדרת מבחנים אלו בעורך ויזואלי – כלומר, הכל בלייב.

לשירותים נוספים שאני מספק הכוללים פונקציה זו, לחצו כאן.

דוגמא למבדק פיצול אפשרי

עמוד באתר קניות וירטואלי המציג מקרר ואפשרות רכישה שלו אונליין.

מטרת הבדיקה – להגדיל את כמות ההמרות ביחס לכמות הצופים במוצר.

הגדרת ההמרה – לחיצה על כפתור הרכישה ומעבר להמשך תהליך הרכישה.

התפלגות חשיפות – כמות החשיפות של דף A זהה במקרה זה לכמות החשיפות בדף B.

פרמטרים להשוואהניתן להשוות מספר פרמטרים במקרה זה לרבות: תמונת המוצר, כותרת המוצר, מיקום כפתור הקנייה, וסגנון הכתב.

לאחר שעבר מספיק זמן, נבחן את התוצאות.

נבדוק כמה אנשים נכנסו לכל דף ומתוכם כמה אנשים רכשו את המוצר.

הדף שיניב את התוצאות הגבוהות ביותר הוא הדף שבסופו של דבר נרצה להשאיר.

לאחר שנהיה בטוחים כי גירסה B עובדת טוב יותר מאשר גירסה A, נסיים את המבחן ונאחד את הגירסאות לדף אחד המציג את תוכן דף B.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share This