+972545900683

במאמר הקודם שלי על צ’אט בוטים לפייסבוק, הסברתי על העלייה שלהם כערוץ שיווק יעיל.

בנוסף, הכרנו קצת את פלטפורמת ה-Mobile Monkey שמספקת מענה חינמי לצורך זה.

אז למי שפספס, אני ממליץ לקרוא אותו על מנת להבין למה בכלל אתם צריכים צ’אט בוט לעסק שלכם.

במדריך הבא, נעבור שלב אחרי שלב, כיצד להתקין צ’אט בוט כזה על דף הפייסבוק שלכם וכיצד להשתמש בבונה הבוט הויזואלי.

אז על מה אנחנו הולכים לדבר?

בנוסף כל מי שנתקל בבעיות או שיש לו שאלות מוזמן להשאיר תגובה ואענה עליה בהקדם.

שלב #1 – הרשמה ל-Mobile Monkey והגדרות ראשוניות

על מנת להתקין את הצ’אט בוט, ראשית נדרש מאיתנו לפתוח דף פייסבוק בסיסי.
לאחר שפתחנו דף פייסבוק בסיסי, ניגש לאתר של Mobile Monkey דרך הלינק הבא, נעבור לתפריט ההתחברות ונלחץ על “Login with Facebook”.
לאחר מכן, תפתח לנו האפשרות לתת אישור לבוט לנהל את הדפים שלנו. נבחר את הדף אותו אנו רוצים לנהל(לשם הדוגמא אבחר בדף Mixxter) ונאשר לבוט לנהל את הדף.

לאחר השלמת ההרשמה נועבר לחלון ההתחלה. נבחר ליצור בוט חדש לחלוטין(start from Scratch) ונמלא את הפרטים הראשוניים:
בתפריט הבא תקבעו את הודעות ברירת המחדל ואת ההודעה הראשונית שתוצג לגולש כאשר הוא מתחיל אינטרקציה עם הבוט דרך דף הפייסבוק.
ניתן פשוט לתרגם את הטקסט המוצע באנגלית לשפה שלכם כך שיתאים למותג כפי שעשיתי בתמונה הבאה:
החלון הבא מציג לכם מידע על אפשרות התפריט שהבוט מציע(נדבר על זה בהמשך), בשלב הזה פשוט לחצו המשך.

בחלון הבא, בחרו מהו התחום אותו ישמש הבוט. לצורך הדוגמא שלנו נבחר ב-Ecommerce שכן הוא הולך לשרת דף של מוצר.

כעת, מלאו את ההודעה שהבוט ישלח במידה והוא אינו יודע לענות על התשובה כפי שמתואר בתמונה הבאה:
כאשר תתבקשו לבחור את שפת הממשק של הבוט, בחרו באנגלית(לצערי אין תמיכה בעברית כרגע) אבל אל דאגה, עדיין תוכלו ליצור דיאלוגים בעברית.

כעת, הזינו את ההודעה שתוצג למשתמש במידה ונשאלת שאלה ספציפית שלא הכתבנו לבוט.

כמובן שניתן להשאיר את האופציה כברירת מחדל ולאחר מכן להגדיר לבוט לא להגיב אם הוא לא יודע איך(במקרה הזה אתם תצטרכו להתערב בשיחה).

שלב #2 – הכרת ממשק המשתמש של מחולל הבוט(Bot Builder)

אז בשביל להבין טוב יותר את תפקידי כל פונקציה בממשק, נבין רגע איך הבוט עובד בגדול.

בוט ב-Mobile Monkey הוא בעצם תסריט שאנו מכתיבים מראש לבוט. “התסריט” הזה מורכב בעצם מדיאלוגים שהבוט שולח בהתאם לפעולות הגולש המתכתב איתו.

חשוב לציין, כי כל ההתכתבו בין המשתמש לבוט מתרחשת ב-Facebook Messenger של הדף שלכם ואתם יכולים לקחת שליטה בכל רגע על השיחה.

כל דיאלוג כזה יכול להיות מורכב ממספר ווידג’טים.

הווידג’טים הם בעצם כל דבר שניתן לשלוח בהודעה לרבות: הודעת טקסט, וידאו תמונה, gif וכו’.

על מנת ליצור דיאלוג נגרור מרשימת ה-New Widget את אחד מהם בהם אנו חפצים.

לדוגמא: נגרור את לוגו החברה וטקסט ברוך הבא שיבוא לאחר מכן בליווי תפריט קטנה.

כאשר המשתמש יתחיל שיחה עם הבוט, ראשית הבוט ישלח את התמונה, ומיד לאחר מכן את הטקסט שתגדירו.

ניתן לבדוק כל דיאלוג על ידי לחיצה על כפתור “test Dialogue” בצד ימין שיפתח לנו לשונית חדשה והתכתבות עם הצ’אט בוט של העמוד שלנו.

דיאלוגים בסיסיים

קיימים שני דיאלוגים בסיסים שלא ניתן למחוק: דיאלוג ברוכים הבאים ודיאלוג ברירת מחדל.

דיאלוג ברוכים הבאים הוא הדיאלוג הראשון שישלח גולש, כאשר הוא מתחיל שיחה עם הבוט.

דיאלוג ברירת מחדל הינו הדיאלוג שנשלח למשתמש במידה והבוט נתקל בשאלה או בקשה לא מוכרת.

דיאלוגים מותאמים אישית

דיאלוגים שאתם בונים שלמעשה ממשיכים את תזרים ההתכבות של המשתמש והבוט.

ניתן להפעיל דיאלוגים אלו במספר דרכים כשהעיקריות הן: על ידי בניית כפתורים בתוך כל דיאלוג כמו שמתואר בתמונה ועל ידי תזמון אותם לפי הדברים שהמשתמש שולח(Q&A, נדון על זה בהמשך).

ווידג’ט הקלדה ליצירת מרווחי “הקלדה” בין הודעה להודעה

ווידג’ט קטן שאני תמיד ממליץ ללקוחותי להטמיע הוא כמובן ווידג’ט ההקלה המדמה את אייקון ההקלדה האנושית. ווידג’ט ההקלדה מספק לכם תזמון בין ווידג’ט לווידג’ט שמלווה באייקון ההקלדה המוצג לאדם המתכתב עם הבוט. כך אתם יוצרים בוט שמרגיש לגולש הרבה יותר אנושי.

רוב הווידג’טים זמינים בגרסת מובייל מאנקי החינמית, עם כי כמה בודדים אך שימושים(כמו טופס יצירת קשר) הינם בתשלום. 

באפשרותכם להצמיד לכל טקסט שהנכם שולחים תפריט קטנה המאפשרת לקשר לאתרים חיצוניים/דיאלוגים מותאמים אישית/או לבצע חיוג למספר טלפון.

 

שלב #3 הכרת ממשק ה-Q & A

פונקצית ה-Q & A(קיצור של “שאלה ותשובה” באנגלית) מאפשרת לנו לשלוח דיאלוגים לגולש בעת הקלדה של ביטוי/מילת מפתח ספציפית.

לדוגמא: ניתן ליצור Q&A המכיל את הביטויים “hey” “hi” או לחלופין “שלום” ו-“היי” שיקשרו לתפריט זו.

בנוסף מערכת ה- Q&A אוגרת מידע על ההקלדות שמשתמשים שולחים. במידה והבוט נתקל בביטוי שאינו מכיר, הוא ישלח את דיאלוג ברירת המחדל ללקוח וישאיר לכם הערה בתפריט ה-Q&A אודות הביטוי שלא נמצא לו דיאלוג.

כך, תוכלו להרחיב עם הזמן את מילון המושגים של הצ’אט בוט והוא יהפוך ליעיל יותר.

לסיכום

במדריך זה ראינו כיצד אתם יכולים ליצור צ’אט בוט לדף הפייסבוק שלכם בחינם.

הצ’אט בוט ש-Mobile Monkey מאפשר ליצור בעזרת יצירת “תסריט” מוכתב מראש מאפשר לכם לתת ערוץ מענה מיידי ללקוחותיכם ובכך לשפר את זמני התגובה של הדף שלכם ל-“זמינות תמידית”.

במאמרים הבאים, לאחר שתתנו לצ’אט בוט שלכם קצת לעבוד,

זכרו,

הקמת צ’אט בוט יעיל לעסק שלכם לוקחת זמן. יש ללמוד את התנהגות המשתמשים עם הבוט ולשפר אותו כל הזמן בהתאם לצרכי הגולשים בדף שלכם.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share This